Google Analytics -kurssit
Google Analytics -kurssit
Opetamme yrityksille, miten he voivat käyttää Google Analyticsia siten, että siitä on hyötyä liiketoiminnalle. Kerromme sinulle tästä työkalusta:
Google Analytics on työkalu, joka kertoo kotisivujesi kävijämäärän ja sen, mitä kävijät tekevät sivuillasi. Voit käyttää näitä tietoja kotisivun optimoimiseksi siten, että kävijät viipyvät sivuillasi pidempään ja löytävät etsimänsä helpommin.
Mitä kävijät tekevät sivuillasi?
Google Analytics näyttää esimerkiksi, miten nopeasti kävijät poistuvat sivuiltasi. Jos useat kävijät poistuvat sivuiltasi heti sinne tultuaan, sivujen sisällön laatua kannattaa parantaa sekä sivuilla liikkumista helpottaa. Muussa tapauksessa hyviä Google-hakutuloksia on vaikea saavuttaa.
Vierailuaika ja poistumisprosentti ovat kiinnostavia tietoja. Niiden lisäksi näet esimerkiksi:
- Mitkä sivut houkuttelevat eniten kävijöitä
- Mitä sivua kävijä klikkaa sivustolle tultuaan
- Millä sivulla vierailtuaan kävijä poistuu sivustolta
- Kuinka korkea on konversioaste
- Millä tuotteilla ja sivuilla on paras konversioaste
- Keskimäärin kuinka moni kävijöistä lisää tuotteita ostoskoriin
Näiden tietojen pohjalta saat selkeän kuvan siitä, mitä kävijät tekevät sivuillasi ja miten voit pidentää heidän vierailuaikaansa.
Näin lisäät verkkokauppasi myyntiä
Jos kotisivuillasi on verkkokauppa, saat myös tietoa, mitä tuotteita kävijät katselevat ja millä tuotteilla on paras konversioaste. Saat myös tietoa ostoskorin keskimääräisestä loppusummasta ja verkkokaupan konversioasteesta kokonaisuudessaan. On liiketoimintasi kannalta olennaista, kuinka moni kävijöistä ostaa jotakin.
Kaikki nämä kohdat ovat tärkeitä, jos omistat verkkokaupan. Ne myös antavat sinulle vihjeitä siitä, miten voisit optimoida verkkokauppasi toimintaa.
Voit esimerkiksi käyttää Google Analyticsia selvittääksesi, mikä ostosprosessissa tökkii. Kyse voi olla niinkin yksinkertaisesta asiasta, kuin painikkeiden sijainnista ja ostosprosessin luonnollisuudesta. Toisaalta saatat tarvita täysin uusia tuotetekstejä, joiden avulla voit vakuuttaa asiakkaat ostamaan tuotteita sinulta.
Mitä sivustosi kävijät etsivät?
Jos sivustollasi on hakukenttä, voit myös seurata, mitä kävijät etsivät ja mitä sanoja he käyttävät hauissaan. Se kertoo sinulle kävijöiden kiinnostuksen kohteista sekä siitä, mitkä sanat ja ilmaisut ovat käyttökelpoisia. Toivottavasti valikoimaasi kuuluu se, mitä etsitään – jos et vielä myy tuotetta, saatat haluta sisällyttää sen valikoimaasi.
Mistä kävijät tulevat sivuillesi?
Voit myös käyttää Google Analyticsia jäljittämään, miltä sivustoilta omien sivujesi kävijät tulevat. Jos he tulevat sivuillesi Google kautta, kuten pääosa kaikesta liikenteestä, voit selvittää, mitä he etsivät päätyessään kotisivuillesi.
Näin saat käsityksen suosituimmista hakusanoista sekä sinulle olennaisista hakusanoista, joihin liittyvää sisältöä sinun tulee parantaa näkyäksesi hakutuloksissa paremmin.
Mikä on sivustosi kävijäprofiili?
Universal Analyticsin avulla voit saada paljon demografista tietoa kävijöistä. Se auttaa sinua saamaan paremman käsityksen siitä, millainen sivujesi todellinen käyttäjä on. Samalla saat mahdollisuuden sopeuttaa sivujesi sisällön juuri tätä kohderyhmää varten.
Toimiiko AdWordsisi?
Jos sinulla on käytössä Google AdWords, voit seurata Analyticsin avulla Google AdWords -mainosten kautta tulevia klikkauksia ja nähdä, mitä nämä kävijät tekevät sivuillasi.
Tarvitsetko Google Analytics -kurssia?
Kuten olemme kertoneet, Google Analyticsin käytöstä on paljon hyötyä niin kotisivuillesi kuin verkkokaupallesi. Alkuun pääseminen saattaa kuitenkin olla hankalaa myös kokeneelle tietokoneen käyttäjälle. Siksi tarjoamme suoraan yrityksessäsi pidettäviä kursseja, joiden aikana Google Analytics -asiantuntijamme auttaa sinua ja tiimiäsi seuraavissa tehtävissä ja kysymyksissä:
- Google Analyticsin luominen kotisivuille
- Mitä Google Analyticsin eri osioilla voidaan tehdä
- Miten Google Analyticsia voidaan käyttää ihanteellisesti
- Miten Google Analyticsia voidaan käyttää työkaluna kotisivujen ja verkkokaupan toiminnan optimoinnissa
- Näin pääset alkuun Universal Analyticsin kanssa
Jos sinulla on jo Google Analytics -tili, opastamme sinua sen käytössä, jotta voisit hyödyntää sitä maksimaalisesti.
Ota meihin yhteyttä tänään ja kysy lisätietoja tai varaa Google Analytics -kurssi.
Haluatko lisätietoja?
Mathias Hillerup LarsenBusiness Development Director+45 23 27 52 45mathias@s360.dk